Monday, January 16, 2012

Nasihat Hati??

Alhamdulillah kte masih lagi diberikan kesempatan untuk menghirup udara segar dan masih diberikan peluang untuk bernafas di bumi Allah..amin...



Skarang ni dah masuk minggu ke3 untuk bulan J
anuari bagi tahun 2012..Saya suka dgr perupamaan ni " umur makin meningkat usia makin berkurang.." betul la kn..umur kite je makin hari mkin bertambah,tapi usia??semakin lama kite hidup, smkin dekat kite dengan kematian..

Alhamdulillah banyak impian saya tahun lepas yang dah tercapai dan hampir tercapai..antaranya
1)nk abiskan latihan industri
(Alhamdulillah result LI dah kuar arini..syukur LULUS dengan jayanye....)

2)nk abiskan pengajian ijazah sarjana muda teknologi maklumat&multimedia
(Alhamdulillah dah abis blaja tapi grad lambat lagi..buln 10 nti asenye..)

3)amik lesen kereta..huhuhu
(Bru dapat L..huhu..orang lain dah lama dah dapt,saye bru nk buat..huhu..)

4) nk KERJA...
(Alhamdulillah tdi sahabat saya tya ada msg bgtau ari khamis ni kne p interview kt opis dia..mudah2an dapat la..)

5)nk beli KERETA
(yg ni kene tunggu dapat keja n dapat lesen dulu la..bru bolh beli..hihi)

yang lain2 impian tu biarlah rahsia..hihi..tapi apepon saya nk balas jasa ma n ayah saye dulu.. walaupun kite xtermampu pon nk membalas semua jasa kedua ibubapa kite atleast kite buat la sesuatu yang mampu membahagiakan dorang..

saya xtau nk gambarkan perasaan saye skrang ni..rasa hepi of course la dah abis blajar(walaupun belajar ni orang kata xkan abis,sampai mati pun still kene blajar.)tapi rase takut tetap ada..takot untuk menghadapi suasana alam pekerjaan yang sgt2 mencabar...

ape pon hidup mesti diteruskan...mudah2an ape yang dihajati akan menjadi kenyataan disamping usaha yang berterusan..satu lagi doakan saye berjaya untuk mengikuti kursus Skim Latihan 1 Malaysia ye..InsyaAllah kalau dah tertulis reseki kite disitu, adalah nanti..yang penting kite jgn mudah give up dan sentiasa usaha untuk dapatkan yang terbaik di dalam hidup kite..dunia dan akhirat..insyaAllah..

No comments: